REKLAMAČNÝ PORIADOK
Internetového obchodu www.liecivehuby.sk
I. Všeobecné ustanovenia
1.1.Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky
zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení
(ďalej iba „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode
v platnom znení. A upravuje právny vzťah medzi Predávajúcim, ktorým je:
1.2.Predávajúcim je spoločnosť
Obchodné meno: QUADRA
SYNERGY, s. r. o.
Sídlo: Horná 54, Banská
Bystrica 974 01, Slovenská republika
Zapísaná v registri
Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sro, Vložka číslo 33272/S
IČO: 43992421
DIČ: 2022564918
IČ DPH: SK2022564918
Bankový účet: SK35 0900
0000 0006 3365 8566
Predávajúci je platcom DPH /Dane z pridanej
hodnoty/
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je
Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle
Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ustanovení
Všeobecných obchodných podmienok zverejnených na Webovom sídle Predávajúceho,
tohto Reklamačného poriadku a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v
zmysle platnej legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov: Zákon č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, zákona č. 250/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Z.z.
Občiansky zákonník v platnom znení
1.3.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho
je:
Email: info@duugy.com
Tel. č.: +421 903 243 910
1.4.Adresa k zasielaniu písomností,
reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:
QUADRA SYNERGY, s. r. o., Hradská 50, 821 07 Bratislava,
Slovenská republika
1.5.Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti
Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ pri uplatňovaní práv z vád veci (tovaru),
alebo služieb v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy na diaľku s Predávajúcim
prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho www.liecivehuby.sk
1.6.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická
osoba), ktorá uzatvorila s Predávajúcim kúpnu zmluvu, a to
prostredníctvom webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými
prostriedkami.
1.7. Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a
ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom Webového sídla
Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.8.Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy
medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim. S výnimkou
uvedenou v bode 4.12. tohto Reklamačného poriadku (Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej
dobe v prípade ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa).
1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary, služby, ktoré sú
určené k predaju a zároveň sú zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.
1.10.Pojem Tovar zahŕňa aj elektronický obsah nedodávaný na
hmotnom nosiči.
II. Odkazy
2.1.Na vzťahy zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru,
alebo služieb (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu
vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľmi), sa
vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník
v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa.
2.2.Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo
zodpovednosti za vady medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý je právnická
osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej
činnosti /osoby, ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa
zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. S výnimkou
uvedenou v bode 4.12. tohto Reklamačného poriadku (Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej
dobe v prípade ak Kupujúci nevystupuje v postavení spotrebiteľa).
2.3.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z.
Predávajúci informuje spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné
kódexy správania, ku ktorým sa predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom
kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú
správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo
vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným
odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom
alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa predávajúci zaviazal
dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo
získať ich znenie.
III. Zodpovednosť Predávajúceho za
vady produktov (tovarov a služieb)
3.1.Predávajúci je povinný dodať vec (tovar), alebo službu v
súlade s uzavretou kúpnou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád
(faktických, právnych).
3.2.Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec,
alebo služba pri prevzatí Kupujúcim. Ak nejde o použité veci, zodpovedá Predávajúci
za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Predávajúci
odporúča Kupujúcemu aby vady tovarov, alebo služieb uplatnil u Predávajúceho
bez zbytočného odkladu. Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady
vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu
cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3.3.Kupujúci je oprávnený predávanú vec, alebo službu pred
prevzatím prezrieť.
IV. Záručná doba
4.1.Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba pokiaľ ide o
použitú vec je 12 mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci,
alebo služby Kupujúcim.
4.1.1. Práva
zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musí Kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe;
inak práva zaniknú.
4.1.2.Záručná doba spotrebného tovaru (napr. kozmetika,
drogistické výrobky apod.) je 24 mesiacov. Ak však je na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa
lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
4.1.3.Pri potravinách, kde je uvedený dátum minimálnej
trvanlivosti, je záručná doba platná do tohto dátumu.
4.2.Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité
veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v
záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci,
jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí
sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
4.3.Ak ide o použitú vec, Kupujúci a Predávajúci sa môžu
dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
4.4.Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po
dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov.
Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky
veci.
4.5.Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť
záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí
namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
4.6.Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame
môže Predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto
zákone. V záručnom liste určí Predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.
4.7.Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim.
Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne
záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ Kupujúci
objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a
riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
4.8.Ak dôjde k výmene za novú vec, začne plynúť záručná
doba znova od prevzatia novej veci.
4.9.Ak dôjde k výmene časti novej veci, u ktorej
to povaha veci dovoľuje. Na uvedenú časť začne plynúť záručná doba znova od
prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k
výmene súčasti veci, na ktorú bola poskytnutá záruka.
4.10.Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí
záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
4.11.Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii.
Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú,
ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
4.12.V nadväznosti na § 429, ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb.
Obchodný zákonník v platnom znení, Predávajúci vyhlasuje, že v prípade dĺžky záručnej doby v obchodných vzťahoch
medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení
spotrebiteľa, Predávajúci preberá záruku za akosť tovarov a služieb
v dĺžke trvania 12 mesiacov.
Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo
kazia, musí Kupujúci uplatniť najneskôr
v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.
Záručná doba spotrebného tovaru (napr. kozmetika,
drogistické výrobky apod.) je 12 mesiacov. Ak však je na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa
lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
Pri potravinách, kde je uvedený dátum minimálnej
trvanlivosti, je záručná doba platná do tohto dátumu.
Záručná doba začína plynúť v zmysle ustanovenia Čl. IV,
bod 4.1 tohto Reklamačného poriadku.
V. Postup pri uplatňovaní práv zo
zodpovednosti za vady (Reklamácia)
5.1.Kupujúci je
oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady veci, tovaru, alebo služby na
adrese: QUADRA SYNERGY, s. r. o., Hradská 50, 821 07 Bratislava, Slovenská
republika
Kupujúci môže vždy
využiť právo uplatniť osobne reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni
Predávajúceho, v ktorej je prijatie
reklamácie vzhľadom na povahu veci možné, alebo
v sídle Predávajúceho, alebo prostredníctvom tretích osôb napr. prepravné
spoločnosti, zásielkové spoločnosti, Slovenská pošta a.i.. Predávajúci
odporúča Kupujúcim, aby k uplatneniu reklamácie využili Reklamačný formulár. Uvedený
formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho.
Pri reklamácii Predávajúci odporúča Kupujúcemu
doložiť faktúru, záručný list, alebo iný doklad preukazujúci zakúpenie
reklamovaného tovaru, alebo služby u Predávajúceho. Kupujúcemu Predávajúci
odporúča, aby pri uplatňovaní reklamácie opísal vadu tovaru, alebo služby.
5.1.1.V prípade ak Kupujúci reklamuje tovar, alebo službu
inak ako osobne, Predávajúci odporúča Kupujúcemu, aby zasielal tovar spolu
s detailným popisom vady tovaru, a dokladom preukazujúcim zakúpenie
tovaru od Predávajúceho (napríklad doklad o zaplatení, faktúra, záručný
list), a to z dôvodu urýchlenia reklamačného procesu.
5.1.2.Tovar v prípade reklamácie odporúčame zasielať
doporučenou formou. Tovar Predávajúci odporúča nezasielať formou dobierky,
ktorá nebude zo strany Predávajúceho prevzatá.
5.1.3.Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať
spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o
uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie
doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným
spôsobom.
5.1.4. Predávajúci
je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu
reklamácie predávajúcim.
5.2.Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa
na náhradu škody podľa osobitného predpisu.
5.3.Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie
podľa § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Z. z. v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie
reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením
kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva
na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie)
ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je
deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto
odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim;
najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie
predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku (predmetu reklamácie)
za nový výrobok.
5.4.Ak spotrebiteľ reklamáciu
výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia
odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia
reklamácie.
5.5.Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil
po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu
vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na
odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže
zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené
na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
5.6.Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov
(najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu
vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady
tovarov a služieb. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci, alebo služby
má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
5.7.Náležitosti odborného posúdenia v zmysle
bodu 5.4 tohto článku:
Odborné posúdenie musí obsahovať:
a) identifikáciu
osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
b) presnú
identifikáciu posudzovaného výrobku,
c) popis stavu
výrobku,
d) výsledok
posúdenia,
e) dátum vyhotovenia
odborného posúdenia.
5.8.Ak to charakter výrobku umožňuje,
spotrebiteľ Predávajúcemu (určenej osobe) výrobok odovzdá pri uplatnení
reklamácie. Ak povaha výrobku neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu (určenej
osobe), spotrebiteľ môže pri uplatnení reklamácie požadovať odstránenie vady na
mieste, kde sa výrobok nachádza alebo si s Predávajúcim (určenou osobou)
dohodnúť spôsob prepravy výrobku.
5.9.Doba od uplatnenia
práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol
povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný
vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní
opravy a o dobe jej trvania.
VI. Práva Kupujúceho pri uplatnení
práv zo zodpovednosti za vady
6.1.Ak ide o vadu, ktorú
možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
6.2.Kupujúci môže
namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len
súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
6.3.Predávajúci môže
vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
6.4.Ak ide o vadu, ktorú
nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec
bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád vec riadne užívať.
6.5.Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VII. Záverečné ustanovenia
7.1.Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť
Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane
osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodné podmienky
a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú
zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
7.2.V prípade zmeny v Reklamačnom poriadku, vzťah medzi
Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Reklamačného poriadku platného a
účinného pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
7.3.Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom
jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúce dňa 01.03.2022
Tento eshop je certifikovaný http://www.pravoeshopov.sk